IVF piedalījās starp augstskolu maģistrantu lasījumos Rīgā
Aktualizēts 11.02.2013 21:18
2013. gada 6. februārī Rīgā, Latvijas Universitātē (LU) 71. akadēmiskās konferences ietvaros tika rīkoti starp augstskolu maģistrantu lasījumi „Izglītība ilgtspējīgai attīstībai”, kuros savu pētījumu rezultātus un ieceres prezentēja 38 maģistranti no 5 Latvijas augstskolām – Latvijas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Liepājas Universitātes un Rēzeknes augstskolas. Studentus aktīvi atbalstīja arī augstskolu docētāji un klausītāji. Šāda mēroga starp augstskolu zinātnisks pasākums maģistrantiem notika pirmo reizi, un kā uzsvēra pasākuma rīkotāji- LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāns, prof. Andris Grīnfelds un prof. Ilze Ivanova, tas ir aizsākums turpmākai daudz plašākai starp augstskolu studentu un mācībspēku sadarbībai izglītības zinātnes attīstīšanai Latvijā, veidojot kopīgus salīdzinošus pētījumus, diskutējot par aktuāliem jautājumiem izglītībā, meklējot risinājumus un veidojot dialogu ar plašāku sabiedrību- skolotājiem, skolēniem, vecākiem, vietējām kopienām, iepazīstinot ar maģistrantu veikto pētījumu rezultātiem.
Pasākuma organizēšanā aktīvi iesaistījās biedrības “Asociācija Izglītība ilgtspējīgai attīstībai” valdes locekle PhD. Inga Belousa un profesionālās maģistra studiju programmas „Izglītība” direktore, Ilgtspējīgas izglītības institūta vadošā pētniece, Dr. paed. Eridiana Oļehnoviča. I. Belousa plenārsēdē uzstājās ar prezentāciju „Ilgtspējīga izglītības pētniecība: vispārīgās iezīmes un izpausme maģistra darbos.”, iepazīstinot klātesošos ar Daugavpils Universitātē veikto maģistrantu pētījumu spektru, metodoloģiskajām pieejām.
Augstskolu maģistranti pētījumu rezultātus prezentēja sekcijās, vienu no kurām vadīja Daugavpils Universitātes Ilgtspējīgas izglītības institūta pētniece, Dr. paed., Mag. psych. Mārīte Kravale-Pauliņa. DU maģistrante Evita Ruļuka dalījās pieredzē, kas uzkrāta, darbojoties Erasmus intensīvajās programmās ilgtspējīgas izglītības kontekstā, Solvita Raga aktualizēja globālās izglītības pieejas mācību procesā pirmsskolas izglītības iestādē, bet Laima Āboliņa akcentēja topošo pedagogu nacionālās pašapziņas veicināšanu aktīvai pilsoniskai pozīcijai multikulturālā sabiedrībā.
Būtiskākais maģistrantu un docētāju ieguvums bija iespēja klātienē diskutēt par ļoti plašu izglītības zinātnes pētījumu spektru, nākotnē plānojot sadarbību kopīgu salīdzinošu pētījumu tapšanā, kas aptvertu gan pirmsskolas, gan pamatizglītības, vidējās un profesionālās izglītības, kā arī augstākās izglītības problemātiku formālā, neformālā un informālā kontekstā, veicinot ne tikai monodisciplināro, bet arī multidisciplināro, interdisciplināro un transdisciplināro pētniecību, attīstot holistiskās, mērķa un pārmaiņu kompetences izglītības pētniecībā.
Papildus informācija:
Eridiana Oļehnoviča
DU Ilgstpējīgas izglītības institūts
e-pasts: eridiana.olehnovica@du.ces.lv