• A- A A+
  • Izstrādātas rekomendācijas virzībai uz izglītību ilgtspējīgai attīstībai

    Aktualizēts 30.01.2013 03:28

    Balstoties uz Zviedru starptautiskā izglītības ilgtspējīgai attīstībai centra (Swedish International Centre of Education for Sustainable Development (SWEDESD)) konferencē “The Power of ESD – Exploring evidence & promise” aplūkotajiem jautājumiem par izglītībā ilgtspējīgai attīstībai (IIA) notiekošajām izmaiņām, nupat ir tapis pēckonferences ziņojums, kurā atspoguļoti galvenie ceļi virzībā uz IIA. Konferencē un minēto rekomendāciju izstrādē piedalījās arī Daugavpils Universitātes Izglītības un vadības fakultātes Ilgtspējīgas izglītības institūta direktore asociētā profesore Dzintra Iliškoun profesore Ilga Salīte.

    Ziņojumā ir atspoguļoti četri galvenie virzieni uz IIA:
    Iesaistīt IIA: IIA piemīt potenciāls rosināt dialogu un mācīšanos par kritiskiem ilgtspējīgas attīstības jautājumiem. IIA būtu jāīsteno atvērtākos un iekļaujošākos veidos. Ir nepieciešamas pārrobežu partnerības un pārvaldes struktūras, kas nodrošinātu IIA lielāku virzību.

    Paplašināt IIA: Saistīt IIA ar Bioloģiskās daudzveidības konvenciju. IIA būtu jāpievēršas globālajam veselības apdraudējumam. Centieni veicināt zaļās prasmes caur profesionālo un arodizglītību ir jāatzīst un jāintegrē IIA. Pirmsskolas un pamatizglītībai ir jābūt ietvertai ilgtspējīgas attīstības mērķos, kas vērsti uz periodu pēc 2015.gada.

    Izmantot IIA izglītības pārorientēšanai: UNESCO ir jāsekmē dialogs un konkrēta saistība starp „Izglītība visiem” iniciatīvu un IIA. Izglītības ministrijām un citām pārvaldes institūcijām ir jāizmanto IIA, lai pilnveidotu izglītības programmu un stratēģiju kvalitāti. Pastāv būtiska nepieciešamība pēc nacionālo ilgtspējīgas attīstības un IIA politiku pēctecības, lai sekmētu inovatīvo prakšu pilnveidi un izplatību.

    Padarīt IIA politiku kontekstuālu: Ir nepieciešams mediācijas process, lai pārnestu un adaptētu vispārējos mērķus un principus jēgpilnā un atbalstošā vietējās politikas līmenī.

    Sīkāka informācija:http://swedesd.se/images/stories/PDF/unfolding_the_power_of_esd_lessons_learned_and_ways_forward.pdf

    8123-9019Kopumā konferencē piedalījās vairāk nekā 120 zinātnieku no 35 pasaules valstīm. Analizējot labākos prakses piemērus, šī globālā foruma mērķis bija ierosināt un uzturēt kritiskas debates par galvenajiem izglītības jautājumiem, atbalstīt izglītības politikas izvērtējumu un pārveidojumu un izvērtēt izglītībā ilgtspējīgai attīstībai (IIA) notiekošās izmaiņas. Konference norisinājās Visbijā, Zviedrijā 2012. gada oktobrī.

    Biežāk apmeklētās saites

    Raksti mums

    Nosūti savu jautājumu, ieteikumu, vai arī vienkārši sazinies ar mums un mēs centīsimies atbildēt cik ātri vien varam!

    Rakstīt ziņu

    Pasākumu kalendārs

    < December >
    25 26 27 28 29 30 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31 1 2 3 4 5

    DU BUKLETI

    Pieraksties jaunumiem e-pastā

    Nepalaid garām jaunākās ziņas no Daugavpils Universitātes!