• A- A A+
  • Notika Nordplus programmas projekta „Solis pretī Zviedrijai 1” mācību līdzekļa aprobācija

    Aktualizēts 27.05.2019 11:54

    2019. gada 13.–14. maijā Daugavpils Universitātes (DU) Humanitārās fakultātes Svešvalodu katedras viesasistente Zane Vaļule piedalījās DU realizētajā Nordplus programmas projekta „Solis pretī Zviedrijai 1” (Ett steg mot Sverige 1) partneru seminārā Rīgā, aprobējot projekta laikā izveidoto mācību līdzekli. Seminārā piedalījās projekta partneri: Turku Lietišķo zinātņu universitātes (Somija) lektores Hilka Bergmane (Hilkka Bergman) un Minna Bjerkberga-Suominena (Minna Björkberg-Souminen), Jēvles Universitātes (Zviedrija) docente Sāra Lungkviste (Sarah Ljungquist) un lektore Maliena Grānhala (Malena Granhall), Klaipēdas Universitātes (Lietuva) docētāja Virgīnija Jurgaitīte (Virginija Jurgaitytė) un Tartu Universitātes (Igaunija) lektore Kristīna Mullama (Kristina Mullamaa). DU ir šī projekta vadošais partneris.

    Projekta „Solis pretī Zviedrijai 1” laikā zviedru valodā uzrakstīti 11 teksti, kuri tulkoti latviešu, igauņu un lietuviešu valodā, izstrādāti dažādi uzdevumi gramatikas zināšanu un vārdu krājuma papildināšanai. Visi materiāli pieejami projekta mājaslapā 2.ettstegmotsverige.eu, sniedzot iespēju skolotājiem un docētājiem, kas māca zviedru valodu, vai arī mājaslapas apmeklētājam, kas zviedru valodu vēlas apgūt patstāvīgi, izdrukāt tekstus, tulkojumus un uzdevumus vai strādāt ar materiāliem digitāli. Līdz projekta noslēgumam tiks ievietoti arī tekstu audioieraksti zviedru valodā.

    Seminārs Rīgā tika organizēts, lai aprobētu projekta mācību līdzekli „Teksti” un „Darba lapas” Ziemeļvalstu ģimnāzijas 11. un 12. klasē, kurās zviedru valodu apgūst kā otro svešvalodu. Projekta dalībnieki izvēlējās vienu tekstu un tam atbilstošos uzdevumus, ar ko vidusskolēni strādāja mācību stundas laikā. Pēc nodarbības skolēniem tika lūgts izteikt savu viedokli, aizpildot „Darba lapu” izvērtēšanas anketu. Skolēni sniedza pozitīvas atsauksmes, norādot, ka teksts ir saprotams un tajā attēlotā tēma ir aktuāla. Skolēni uzsvēra, ka uzdevumi bija daudzveidīgi, tādējādi ļaujot atkārtot dažādas gramatikas tēmas. Īpaši pozitīvi tika novērtēta iespēja klausīties dažādos akcentos, diskutēt un izteikt savu viedokli par teksta tēmu, salīdzinot un uzklausot, kāda ir situācija dažādās projekta partneru pārstāvētajās valstīs. Kāds skolēns iespēju sazināties tikai zviedriski, neizmantojot citas svešvalodas, nodēvēja par aizraujošu izaicinājumu.

    Izsakot savus ieteikumus darba lapu uzlabošanai, lielākā daļa skolēnu ierosināja, kā uzlabot nodarbības gaitu, nevis darba lapas vai to saturu: skolēni lūdza sniegt iespēju strādāt individuāli un vairāk veidot ikdienišķas sarunas un diskutēt, nevis koncentrēties uz uzdevumiem, izmantot dažādus pasniegšanas veidus (prezentācijas, „Kahoot!”, video materiāli). Tomēr lasāms lūgums veidot arī uzdevumus, kuros jāizpaužas radoši, un daži skolēni anketās atzīst, ka teksts nešķita saistošs.

    Pēc nodarbības Rīgas Ziemeļvalstu ģimnāzijā projekta dalībnieki turpināja darbu, pārrunājot nodarbību gaitu un novērojumus, apspriežot aktuālos jautājumus un uzdevumus, kas projekta ietvaros vēl jāpaveic līdz projekta noslēgumam 2019. gada rudenī.

    Papildu informācija:
    Humanitārās fakultātes Svešvalodu katedras
    viesasistente Zane Vaļule
    e-pasts: zane.valule@du.ces.lv

    Biežāk apmeklētās saites

    Raksti mums

    Nosūti savu jautājumu, ieteikumu, vai arī vienkārši sazinies ar mums un mēs centīsimies atbildēt cik ātri vien varam!

    Rakstīt ziņu

    Pasākumu kalendārs

    < September >
    26 27 28 29 30 31 1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 1 2 3 4 5 6

    DU BUKLETI

    Pieraksties jaunumiem e-pastā

    Nepalaid garām jaunākās ziņas no Daugavpils Universitātes!